Case

Fremtidens bedste event- og konferencested kunne blive i en Biograf

Kunde
Apollon
Type
Virksomheder

Projektet strakte sig over flere faser henover en 2-årig periode med offentlige puljemidler, men kan groft inddeles i 3; markedsforståelse og potentiale (1), idéudvikling og forretningsplan(2), og sidst, konceptualisering (3).

1. Udbyttet

 

Fase 1:

En afsøgning af forskellige nye kunde- og forretningsmuligheder i tidsrummet udenfor biografens normale åbningstider. Interviews med udvalgte målgrupper for at afsøge interesse for et evt nyt tilbud i biografen. Et overblik over event- og konferencemarkedet i Danmark.

Fase 2:

Samtaler og markedsmodning med interesserede kundesegmenter, konceptudvikling, afsøge samarbejdspartnere  og forretningsplan.

Fase 3:

Tilpasning af koncept og teknologier, 4 potentielle samarbejdspartnere og finansieringsplan med ansøgningsmateriale og budgetter

2. Baggrund

 

På bagkanten af Corona-pandemien gik det op for biografens ejer, hvor meget af dagen en biograf, og især dens sale, egentlig står tomme og henvendte sig til Innohow for at afsøge mulighederne for udnytte lokalerne mere optimalt udenfor normale åbningstider.

 

Forløbet

 

Innohow’s rolle har gennem samarbejdet været processdesigner, -tovholder og tætte sparringspartner for biografens ejer.

Processen startede meget åbent op med et spørgsmål: hvordan udnytter vi biografens tomme lokaler bedre udenfor den normale åbningstid?

  1. For at besvare dette spørgsmål har vi været på en længere rejse, hvor vi har været udførende på følgende:
    Segmentering og indledende samtaler med potentielle kunde-segmenter; skoler, foreninger, virksomheder, medlemsorganisationer, kulturbranchen m.fl
  2. Markedsresearch og rapport på event- og konferencemarkedet; Hvor stort er det? Hvordan er fordelingen i kvalitetsniveauet? Hvor stort er potentialet regionalt?
  3. Udvikling af showcase materiale til potentielle kunder; Forskellige typer af pakkeløsninger og præsentation af biografens kvaliteter og faciliteter
  4. Udviklingssamtaler med potentielle og eksisterende kunder (ej private); konceptsparring, ønsker og forslag
  5. Forretningsmodel, drift og organisering af konceptet
  6. Projektmøder med interesserede samarbejdspartnere
  7. Afsøgning af finansielle samarbejdspartere og puljemidler
  8. Udvikling af ansøgningsmateriale som skal bruges til fremtidige ansøgninger på projektet

 

Kunne du være interesseret i et samarbejde med os?

Har du spørgsmål til vores ydelser eller en af vores cases? Vi er klar til at hjælpe, så kontakt os helt uforpligtende allerede i dag og hør mere, eller skriv en besked til os og så vender vi tilbage så hurtigt som muligt.

Picture of Søren Hejne Hansen

Søren Hejne Hansen

Direktør, Innohow

Ring til 70 20 34 36

Skriv til os lige her

Få succes med en innovationsdag. Hent whitepaper og se hvordan.

Ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev kan du downloade dette whitepaper helt gratis.

Modtag vores gratis e-bog, Innovationschefens Håndbog 2.0, og få en masse gode værktøjer

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag gratis vores e-bog om idéudvikling og andet spændende information omkring innovation.

Innohow anvender dine kontaktoplysninger, for at vi kan kontakte dig om vores ydelser. Du kan til enhver tid afmelde dig disse meddelelser. For at læse mere om vores privatpraksis, kan du læse vores privatpolitik.

Systemer

Hvilke IT-systemer eller værktøjer kan bedst understøtte Jeres innovationsprocesser?

Vælg det rette Idea Management System eller Innovation Management Setup, der matcher Jeres organisation og ambitioner.

Idea Management System:

Innovation Funnel:

Innovation Portfolio:

Kompetencer

Hvilke innovationskompetencer har I brug for, for at løfte jeres innovationsniveau?

Få træning i innovationsmodeller og konkrete værktøjer, så jeres medarbejdere og ledere kan indfri jeres ambitioner for innovation.

Design Thinking Træning:

Design af Toolkits:

Innovatørens DNA træning:

Struktur

Hvilken organisering understøtter jeres ambitioner for innovation?

Få styr på jeres beslutningsprocesser og -mandat, innovationsmidler og hvem internt og eksternt er drivkræfterne for innovation hos Jer.

Beslutningsmatrix:

Innovations KPI:

Innovationspulje:

Adfærd

Hvordan udvikles de ønskede vaner og adfærd for innovation i en organisation?

Få styr på jeres værdier for innovation, hvem er kulturbærerne og hvilken adfærd I ønsker for at fremme innovation.

Fra værdisæt til handling:

Rollebeskrivelse:

Barriere-Analyse:

Processer

Hvilke arbejdsprocesser for innovation skaber de ønskede resultater for jeres målsætninger?

Få den rigtige innovationsmodel med tilhørende værktøjer og bliv skarpere på hvilke innovationstyper I skal levere.

Innovationstyper:

Egen innovationsmodel:

Workflow:

Strategi

Hvad er den rigtige strategi, som løfter jeres innovationskapaciteter og innovationsniveau?

Få defineret jeres innovationsstrategi inklusiv de konktere tiltag, som over tid løfter jeres innovationsniveau til nye højder.

Egen innovationsstrategi:

Innovationsniveauer:

Innovationskultur: