Nextway fik succesfuldt gennemført deres 24 timers FedEx event til stor tilfredshed for medarbejdere og ledelsen. Eventet styrker fællesånden i Nextway og bruges til at sætte fokus på nytænkning og innovation. Samtidig fik Nextway udviklet 8 ny konkrete forslag til ny produkter, nye services og nye interne procesforbedringer.


Baggrunden for opgaven var, at Nextway havde gennemført FedEx days året forinden, men denne gang ønskede de at involvere Innohow som sparringspartner og facilitator for at sætte mere fokus på brugercentreret innovation.
FedEx days er et 24 timers komprimeret innovationsforløb fra torsdag til fredag og er for de ansatte i Nextway.
Innohow deltog i planlægningen af FedEx forløbet samt facilitering af innovationsarbejdet i grupperne under FedEx eventet. Innohow udarbejdede et framework med tilhørende guide som deltagerne anvendte til at forberede hver gruppes arbejdsfokus forud for eventet.
Til selve eventet havde Innohow udviklet et sæt metodekort som skulle støtte de enkelte grupper til at holde overblik og holde fokus på brugercentrerede innovationsmetoder gennem processen. Derudover deltog to af vores konsulenter på eventets første dag for at facilitere og sparre med grupperne. Og Innohow bidrog med at finde eksterne dommere til præsentation og vurdering af hver gruppes resultat.
