Case

Nextway Software

Fedex Days
Del denne case:
Del på facebook
Del på twitter
Del på linkedin
Udbyttet
En succesfuld gennemførelse af 24 timers FedEx event

Nextway fik succesfuldt gennemført deres 24 timers FedEx event til stor tilfredshed for medarbejdere og ledelsen. Eventet styrker fællesånden i Nextway og bruges til at sætte fokus på nytænkning og innovation. Samtidig fik Nextway  udviklet 8 ny konkrete forslag til ny produkter, nye services og nye interne procesforbedringer.

Baggrunden
Mere fokus på brugercentreret innovation

Baggrunden for opgaven var, at Nextway havde gennemført FedEx days året forinden, men denne gang ønskede de at involvere Innohow som sparringspartner og facilitator for at sætte mere fokus på brugercentreret innovation.

FedEx days er et 24 timers komprimeret innovationsforløb fra torsdag til fredag og er for de ansatte i Nextway.

Forløbet
Planlægning og facilitereting

Innohow deltog i planlægningen af FedEx forløbet samt facilitering af innovationsarbejdet i grupperne under FedEx eventet. Innohow udarbejdede et framework med tilhørende guide som deltagerne anvendte til at forberede hver gruppes arbejdsfokus forud for eventet.

Til selve eventet havde Innohow udviklet et sæt metodekort som skulle støtte de enkelte grupper til at holde overblik og holde fokus på brugercentrerede innovationsmetoder gennem processen. Derudover deltog to af vores konsulenter på eventets første dag for at facilitere og sparre med grupperne. Og Innohow bidrog med at finde eksterne dommere til præsentation og vurdering af hver gruppes resultat.

Kontakt os

Kunne du være interesseret i et samarbejde med os?

Har du spørgsmål til vores ydelser eller en af vores cases? Vi er klar til at hjælpe, så kontakt os helt uforpligtende allerede i dag og hør mere, eller skriv en besked til os og så vender vi tilbage så hurtigt som muligt.
Skriv til os i dag
Se også andre lignende cases