Servicerejse

Værktøjet er et super analyse- eller planlægningsværktøj, når du skal kigge på en eksisterende service eller til at designe en ny

Formål

Formålet med at udføre en servicerejseundersøgelse er at forstå og forbedre kundeoplevelsen ved en bestemt service eller produkt. Gennem en servicerejseundersøgelse kan du identificere hvert trin i din kundens rejse, fra det første kontakt, til køb og efterfølgende support. Dette giver mulighed for at identificere eventuelle smertepunkter eller områder, hvor kundetilfredsheden kan forbedres.

Udbytte

Servicerejseundersøgelse giver indsigt i kunders oplevelser på tværs af alle berøringspunkter med din virksomhed eller produkt. Eksempelvis:

  • Forbedret kundeoplevelse
  • Optimeret servicelevering
  • Stærkere kundeforhold
  • Konkurrencemæssige fordele

Tips

Definér klare mål. Vurdér hvad du ønsker at opnå med din undersøgelse. Vil du identificere painpoints, forbedre kundetilfredsheden, optimere servicen osv.

Gratis materiale til dig

Så er materialet kun ét klik væk

Du mangler bare at udfylde formularen og så er værktøjet dit.

Lad os endelig høre hvad du tænker om det!

Picture of Marcus Holm Tøttrup

Marcus Holm Tøttrup

Innovationskonsulent, Innohow

Udfyld formularen

Innohow anvender dine kontaktoplysninger, for at vi kan kontakte dig om vores ydelser. Du kan til enhver tid afmelde dig disse meddelelser. For at læse mere om vores privatpraksis, kan du læse vores privatpolitik.

Få succes med en innovationsdag. Hent whitepaper og se hvordan.

Ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev kan du downloade dette whitepaper helt gratis.

Modtag vores gratis e-bog, Innovationschefens Håndbog 2.0, og få en masse gode værktøjer

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag gratis vores e-bog om idéudvikling og andet spændende information omkring innovation.

Innohow anvender dine kontaktoplysninger, for at vi kan kontakte dig om vores ydelser. Du kan til enhver tid afmelde dig disse meddelelser. For at læse mere om vores privatpraksis, kan du læse vores privatpolitik.

Systemer

Hvilke IT-systemer eller værktøjer kan bedst understøtte Jeres innovationsprocesser?

Vælg det rette Idea Management System eller Innovation Management Setup, der matcher Jeres organisation og ambitioner.

Idea Management System:

Innovation Funnel:

Innovation Portfolio:

Kompetencer

Hvilke innovationskompetencer har I brug for, for at løfte jeres innovationsniveau?

Få træning i innovationsmodeller og konkrete værktøjer, så jeres medarbejdere og ledere kan indfri jeres ambitioner for innovation.

Design Thinking Træning:

Design af Toolkits:

Innovatørens DNA træning:

Struktur

Hvilken organisering understøtter jeres ambitioner for innovation?

Få styr på jeres beslutningsprocesser og -mandat, innovationsmidler og hvem internt og eksternt er drivkræfterne for innovation hos Jer.

Beslutningsmatrix:

Innovations KPI:

Innovationspulje:

Adfærd

Hvordan udvikles de ønskede vaner og adfærd for innovation i en organisation?

Få styr på jeres værdier for innovation, hvem er kulturbærerne og hvilken adfærd I ønsker for at fremme innovation.

Fra værdisæt til handling:

Rollebeskrivelse:

Barriere-Analyse:

Processer

Hvilke arbejdsprocesser for innovation skaber de ønskede resultater for jeres målsætninger?

Få den rigtige innovationsmodel med tilhørende værktøjer og bliv skarpere på hvilke innovationstyper I skal levere.

Innovationstyper:

Egen innovationsmodel:

Workflow:

Strategi

Hvad er den rigtige strategi, som løfter jeres innovationskapaciteter og innovationsniveau?

Få defineret jeres innovationsstrategi inklusiv de konktere tiltag, som over tid løfter jeres innovationsniveau til nye højder.

Egen innovationsstrategi:

Innovationsniveauer:

Innovationskultur: