Forside / Værktøjskassen / Innovationsværktøjer / Technology Assessment
Værktøjet er til at lave en grunding vurdering af en ny (ny for verden eller ny for os) teknologi ift. dens potentiale og værdi for din virksomhed
Det primære formål med dette værktøj er at vurdere en given teknologi’s potentielle værdiskabelse på en lang række parametre, så det bliver lettere at tage stilling til om man skal, kan og bør handle på teknologien på nuværende tidspunkt.
Det sekundære formål vil være at facilitere en diskussion om teknologien intern i teamet, for at skabe opmærksomhed på teamets indsigt i teknologien og dele
viden som enkeltindivider potentielt har i forhold til andre.
Dette værktøj giver en klar indikation på en given teknologi’s potentielle værdifordele på forskellige parametre; kunder, marked, økonomi, organisationen og tilgængelighed. Jeres virksomhed får et nuanceret billede af en given teknologi’s potentielle værdi, modenhed og tilgængelighed, samt jeres og jeres kunders parathed til at implementere og bruge denne.
Step 1 i processen er ekstremt vigtig, da dine vurderingspunkter sætter en klar retning for den måde, idéscoringen udføres. Overvej derfor hvad der er vigtigst at få svar på, ift. at kunne tage gode beslutninger efterfølgende.
Du mangler bare at udfylde formularen og så er værktøjet dit.
Lad os endelig høre hvad du tænker om det!
Innovationskonsulent, Innohow
Banegårdsgade 2
8700 Horsens
Danmark
CVR 35071008
+45 70 20 34 36
info@innohow.dk
Telefontid alle hverdage
fra kl. 09.00 – 16.00
Ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev kan du downloade dette whitepaper helt gratis.
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag gratis vores e-bog om idéudvikling og andet spændende information omkring innovation.
Vælg det rette Idea Management System eller Innovation Management Setup, der matcher Jeres organisation og ambitioner.
Få træning i innovationsmodeller og konkrete værktøjer, så jeres medarbejdere og ledere kan indfri jeres ambitioner for innovation.
Få styr på jeres beslutningsprocesser og -mandat, innovationsmidler og hvem internt og eksternt er drivkræfterne for innovation hos Jer.
Få styr på jeres værdier for innovation, hvem er kulturbærerne og hvilken adfærd I ønsker for at fremme innovation.
Få defineret jeres innovationsstrategi inklusiv de konktere tiltag, som over tid løfter jeres innovationsniveau til nye højder.