Successful innovation doesn’t have to be disruptive—it’s often small, incremental, and fast
Hvorfor skal du læse denne?
Artiklen slår et slag for den mindre ‘sexede’ version af innovationsarbejde, som ikke handler om store transformationsprocesser eller satsninger, men i stedet argumenterer for værdien i at lave mange små innovationer i virksomheden, som kan lede til store forandringer i et større hele.
Nøgleord:
– innovativ virksomhedskultur
– Inkrementel innovation
– akkumulerende værdiskabelse
– lavrisiko
How One Insurance Company Learned to Create an Innovation Culture
Hvorfor skal du læse denne?
Forsikringsselskabet CSAA Insurance Group kom frem til erkendelsen af, at innovation var nødt til at blive en del af DNA’et i den 4000-mand store virksomhed. Løsningen var ikke bare en ny tværorganisationel strategi, men også konkret oplæring af de ansatte, en opfordring til at søge indsigter omkring kunderne og aktivt, at arbejde med både inkrimental, evolutionær og disruptive innovation.
Nøgleord:
– 3 typer af innovation
– Innovations DNA
– Top-down mandat
3 Ways to Build a Culture of Collaborative Innovation
Hvorfor skal du læse denne?
Denne artikel kommer godt omkring 3 vigtige faktorer, som bidrager til at styrke den kollektive innovationsindsats; 1) værktøjer der tillader alle at kommunikere strategisk om innovation; 2) Måder at teste og raffinere idéer kollektivt og kontinuerligt; 3) At nedbryde barrierer som blokere innovationen.
Nøgleord:
– Kommunikation
– Samarbejde
– Top Management support
The Innovator’s DNA
Hvorfor skal du læse denne?
Selvom artiklen og bogen er fra 2009, er de 5 egenskaber, som udgør en stærk innovatør, stadig lige så relevante i dag. Så hvad enten du vil vide mere om, hvordan du rekruttere de rigtige talenter eller træner dine innovative muskler, er denne artikel et godt sted at starte.
Nøgleord:
– Medarbejderudvikling
– Rekruttering
– Innovationsegenskaber
Er du interesseret i andre spændende artikler omkring innovation? Klik ind i vores store artikelunivers: https://innohow.dk/artikler/