Nextway Software ønsker løbende tiltag eller firmaevents, der genbesøger virksomhedens kerneværdier og samtidig stimulere den innovative muskel på tværs i organisationen så innovation er for alle fremfor de få.
Nextway Software har i mere end 20 år leverer produktsoftware til en lang række af europæiske virksomheder indenfor logistik, finanssektoren, byggeri m.m. Altid som garant for kvalitetssoftware der er integrebar med andre softwaresystemer.
En af kerneværdierne i virksomheden er innovation og hvert år samles hele virksomheden til et årligt innovationsevent – FedEx hvor innovation er på dagsorden. Innohow blev valgt til at planlægge og gennemføre det årlige 24 timers FedEx event.
I samråd med Innohow blev ”Brugercentreret Innovation” valgt som dette års innovationsfokus. Eksterne indlægsholdere fra internationale virksomheder blev hyret ind, et forløb baseret på Hackaton-metoden blev tilrettelagt og den interne onboarding og medarbejderintroduktion op til 24-events blev realiseret på 6 europæiske kontorlokationer.
FedEx days blev gennemført for alle ansatte med tid afsat til ideation work, social dinning, teambuilding aktiviteter, fællesovernatning i bedste soveposestil, Late Night coding, keynote talks, State of the Company Talk fra CEO, vinderkåring af det bedste innovationsteam via eksterne dommerpanet og meget meget mere. Et hektisk og engagerende forløb, hvor alle medarbejdere sammen fik trænet den innovative muskel.
Det første FedEx event sammen med Innohow var med til at styrke fællesånden i Nextway Software såvel som at skabe og beskrive 8 nye konkrete forslag til nye produkter, nye services og nye interne forbedringer.
Succesen blev gentaget det næste år med fokus på kundedreven innovation, hvor 4 udvalgte kunder fik tildelt et innovationsteam, som på 24 timer udviklet en kundetilpasset prototype inklusiv kundevalidering.
Til begge events sørgede Innohow for dokumentation, finde eksterne dommere til at vurdere innovationshøjde, uddanne Nextway Software idéfacilitorer og koordinere alle aktiviteter før, under og efter hvert event.
Over 3000 mennesker abonnerer på vores nyhedsbrev, hvor de modtager værktøjer, artikler og en række andre værdifulde ressourcer inden for innovation.
Hvor og hvordan starter man en innovationsrejse? Hvad puster liv i innovationen? Hvordan vedligeholdes den? Hvordan lykkedes vi med
Banegårdsgade 2
8700 Horsens
Danmark
CVR 35071008
+45 70 20 34 36
info@innohow.dk
Telefontid alle hverdage
fra kl. 09.00 – 16.00
Ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev kan du downloade dette whitepaper helt gratis.
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag gratis vores e-bog om idéudvikling og andet spændende information omkring innovation.
Vælg det rette Idea Management System eller Innovation Management Setup, der matcher Jeres organisation og ambitioner.
Få træning i innovationsmodeller og konkrete værktøjer, så jeres medarbejdere og ledere kan indfri jeres ambitioner for innovation.
Få styr på jeres beslutningsprocesser og -mandat, innovationsmidler og hvem internt og eksternt er drivkræfterne for innovation hos Jer.
Få styr på jeres værdier for innovation, hvem er kulturbærerne og hvilken adfærd I ønsker for at fremme innovation.
Få defineret jeres innovationsstrategi inklusiv de konktere tiltag, som over tid løfter jeres innovationsniveau til nye højder.