Qubiga i Esbjerg fik skabt en prioriteret og målrettet portefølje af nye produktkoncepter til 3 globale markeder. En kommende produktportefølje, der med bestyrelsens efterfølgende godkendelse, nu skal realiseres i reelle produktudviklingsprojekter over de kommende år.


Qubiqa ønskede at gennemføre en struktureret innovationsproces, der både skulle kortlægge vigtigste kundebehov på kort og lang sigt samt synliggøre en række nye produktideer, der kunne imødekomme kundebehovene indenfor 3 globale regioner. Målet var, at de nye produktideer skulle være kunderelevante, nytænkende og teknisk mulige.
Innohow leverede et konsulentforløb hvor både sælgere og udviklere blev involveret i en innovativ og struktureret proces. 2 Innovationsdage blev realiseret inklusiv “hjemmearbejde” før Innovationsdag 1, arbejde imellem dag 1 og dag 2 samt “hjemmearbejde” efter Innovationsdag 2. De bedste og mest forretningsattraktive produktkoncepter blev konkretiseret til en præsentation for selskabets bestyrelse.
Innohow samarbejde med ledelsesteamet og stod bla. for procestilrettelæggelse og udarbejdelse af arbejdsinstruktioner, facilitering og dokumentation af begge innovationsdage samt evaluering af hele forløbet.
